پایان نامه مدیریت | نمونه فصل 5

پایان نامه مدیریت | نمونه فصل 5

بحث نتایج کلی حاصل از نگارش پایان نامه مدیریت حاضر:

مديريّت دانش بیش از آنکه رويكردى مديريّتى درخصوص نحوه اداره سازمان ها باشد، جزء دارايى هاى راهبردى براى سازمان ها و افراد محسوب می شود و اساس آن در كوتاه مدت، به بهره گيرى بهينه از اطلاعات قابل دسترسى و منابع موجود سازمان متكى بوده و در بلند مدت، پيشرفت علمى سازمان را تقويت و ميسر مى سازد. مديريّت دانش در حال حاضر، به عنوان يك نياز راهبردى سازمانى بوده كه مى تواند، زمينه اى براى سازماندهى و بهره ورى مناسب دانش كاركنان از گذشته، حال و آينده فراهم كند. دانشى كه در تعاملات سازمانى همواره در حال فزونى است و حسن مديريّت آن ضمن بقا و ماندگارى دانش، هم افزايى قابل توجه آن را نيز به دنبال دارد و اين همه، مستلزم مديريّت دانش اثربخش است. امروزه به كار گيرى خردمندانه فناورى در سازمان ها ضمن ارتقاى قابليت ها و توان آنها به عنوان يك عامل كليدى بقاى آنها نيز به حساب مى آيد. مى توان دريافت كه امروزه دانش و مديريّت آن و تلاش در راستاى گسترش آن يكى از مهم ترين سرمايه هاى سازمانى است. 
سازمان پلیس به عنوان سازمانى كه مهم ترين نقش را در برقرارى و حفظ نظم و امنيت عمومى در جامعه به عهده دارد، در محيطى بسيار پيچيده و پرتلاطم با تنوّع بالا تهديدات عليه امنيت عمومى فعاليت
 مى كند. سازمان پلیس براى حركت به سمت دانش محورى بايد از توانمندى هاى پويايى برخوردار باشد و رسيدن به اين توانمندى ها در شناسايى، كسب، به كار گيرى ، تلفيق و تركيب مجدد اطلاعات، دانش و مهارت ها از منابع موجود و بالقوه سازمان است. بر این اساس، سازمان پلیس می تواند مرزهاى قديمي دانش را طى نموده و با اكتساب محتواي دانشى جديد، به حوزه جديدي از دانش وارد شده و نگرش جديد از پليس دانشى را به دست آورد.
با توجه به اهميت فرايندهاى دانشى در موفقيت سازمان ها، پایان نامه مدیریت حاضر كوشيده است تا به مطالعه نقش مدیریت دانش آفرین سازمان پلیس بر بهبود عملکرد پلیس پیشگیری (شهر تهران) بپردازد. نتایج حاصل از انجام پایان نامه حاضر نشان می دهد که استفاده از راهبردهای چهار گانه مطالعه شده ("راهبردهای کاوشی (اکتشافی) دانش آفرین"، "راهبردهای کارآفرینی نهادی دانش آفرین"، "راهبردهای ترکیبی دانش آفرین"، "راهبردهای بهره برداری دانش آفرین") توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ می توانند به طور معناداری بر بهبود عملکرد این پلیس تخصصی در شهر تهران موثر و مفید باشد.

پیشنهادهای پژوهشی:

الف: پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر یافته های حاصل از انجام پایان نامه مدیریت حاضر برای سازمان تحت مطالعه (پلیس آگاهی فاتب):

1-    با توجه به اهمیت «راهبردهای کاوشی (اکتشافی) دانش آفرین» سازمان پلیس بر عملکرد پلیس پیشگیری در شهر تهران پیشنهاد می گردد "فراهم سازی بسترها و ساختارهای مورد نیاز برای ایجاد نوآوری، انعطاف پذیری، و ریسک پذیری در ساختار سازمانی این زیرسیستم با تمرکز بیشتری در دستور کار سازمان پلیس قرار گیرد.
2-    با توجه به اهمیت «راهبردهای کارآفرینی نهادی دانش آفرین» سازمان پلیس بر عملکرد پلیس پیشگیری در شهر تهران پیشنهاد می گردد تا با شناسایی دیگر سازمان ها و سیستم های خارجی مرتبط با زیرسیستم پلیس پیشگیری و طراحی و ایجاد مجموعه ای از تعامل های دوطرفه پایدار بین پلیس پیشگیری و سازمان های خارجی مرتبط، دانش سازمانی حاصل شده در پلیس پیشگیری، به عنوان یک دانش خصوصی، در درون سازمان پلیس نهادینه گردد.  
3-    با توجه به اهمیت «راهبردهای ترکیبی دانش آفرین» سازمان پلیس بر عملکرد پلیس پیشگیری در شهر تهران پیشنهاد می گردد تا توسعه آموزش های تخصصی مورد نیاز پرسنل فعال در زیرسیستم پلیس پیشگیری امکان بهره مندی از دانش عمومی و  تبدیل آن به مجموعه ای از دانش های عمومی پیشرفته تر و پیچیده تر، که کاربرد منحصربه فردی در ساختار پلیس پیشگیری خواهد داشت، فراهم می گردد.
4-    با توجه به اهمیت «راهبردهای بهره برداری دانش آفرین» سازمان پلیس بر عملکرد پلیس پیشگیری در شهر تهران پیشنهاد می شود تا مشوق های انجام فعالیت های تیمی توسعه و به نحو جدی تری در دستور کار مدیریت این زیر مجموعه از مجموعه پلیس قرار گیرد. 
همچنین، طراحی و ایجاد یک «سیستم مدیریت کیفیت فراگیر» برای ایجاد بهبود و تعالی سطح کیفی فعالیت ها در این زیرسیستم می تواند اثر مثبتی در بهبود عملکرد پلیس پیشگیری با خود به همراه داشته باشد. 

جهت دانلود فایل کامل فصل 5 پایان نامه مدیریت کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش نحوه انجام  پایان نامه مدیریت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۷/۱۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
How to write my master thesis?

How to write my master thesis?

Writing a master's thesis needs a special ability that many graduate students don't have, and this [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۸
|
سینا
اصول نگارش مقاله

اصول نگارش مقاله

راهنمای نگارش مقاله در این بخش ارائه شده است و علاقه مندان به حوضه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۷
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب